גבר בגיל העמידה – כל השינויים בגוף שחובה שתכירו

ימי הזוהר מאחורינו

אז כן, כטבעו של גלגל החיים, הגלגל לא מפסיק להסתובב לו. אמנם כבר התרגלנו להיות למעלה, אבל עכשיו אנחנו מתחילים להכיר את הצדדים הנמוכים יותר שלו, בין אם נרצה או לא. כולנו זוכרים את אבא שלנו בילדותנו יושב על כורסא ומתלונן על כאבים שלא הכרנו, עם שיער מידלדל וכרס בירה מרשימה והבטחנו לעצמנו שאנחנו לא נהיה כאלה, אבל החיים מאלצים אותנו להתמודד עם העובדה שכנראה, אנחנו בדיוק כמוהו. אז מה הם השיניים הפיזיים שקורים בגיל העמידה והאם אנחנו יכולים לעשות איתם משהו? אל דאגה, שום דבר לא מאוחר מידי.

 

שינויים בגוף

אובדן שיער

לפי מחקר שנעשה בשנת 2020 עד גיל 35, בערך 66% מהגברים ידווחו על רמה מסוימת של אובדן שיער. אבל בגיל 50, לבערך 85% מהגברים יהיה שיער דליל יותר באופן משמעותי. יש לא מעט סיבות להתקרחות בכלל והידלדלות השיער בפרט, חלקן קשות יותר לשינוי וחלקן יכולות להגיע לשיפור משמעותי אם רק נדע איך לטפל בהן. אז מה הן הסיבות להידלדלות השיער ואיך נוכל לטפל בהן?

 

הכל בגנים

ההורים שלנו נותנים לנו הרבה בחיים, הם מלמדים אותנו ללכת, לדבר, לחשוב ולהבדיל בין טוב לרע, אבל ההורים שלנו נותנים לנו דברים מסוימים שהם לא בוחרים לתת לנו. אפשר לומר שאתה נולד כמו קובץ המכיל שורות של קוד, את חלק משורות הקוד האלה קיבלת מאבא ואת החלק השני קיבלת מאימא ושורות הקוד האלה “מקודדות” אותך להיות מי שאתה, בין אם זה צבע העיניים ובין אם זה התקרחות.

גן ה-AR הוא אחד מהגנים שמועברים לנו בתורשה שיכולים לגרום לאובדן השיער. גן ה-AR נמצא תחת כורמוזום ה-X אותו אנחנו מקבלים ברובו מאימא שלנו, ולכן הגן המעצבן שגורם לנו להתקרח מגיע בכלל מאבא של אימא. מחקר גדול שנעשה על 12,806 גברים ממוצא אירופאי מצא שנבדקים שהיה להם את גן ה-AR היו בסיכון גבוהה פי 2 לאבד את השיער שלהם לחלוטין, מגברים שאינם נושאים את גן ה-AR.

 

הורמונים

שינויים בהורמונים גם הם תורמים לא מעט לאובדן השיער. כאשר יש עלייה בהורמון הDHT, שהוא בן דוד של הטסטוסטרון, אנחנו חווים נשירה והידלדלות משמעותית בשיער. הורמון הDHT מפריע למחזור צמיחת השיער והופך את השיערות לדקות וקצרות יותר, מה שגורם אפקט של התקרחות.

 

מה עושים עם זה?

כדי לסדר בחזרה את מחזור צמיחת השיער ולמנוע ממנו לגדול בצורה דקה ושבירה, נצטרך להפחית את עליית הורמון הDHT בגוף בצורה משמעותית. שאל את רופא המשפחה שלך בנוגע לתרופות מסוג מעכבי 5-אלפא רדוקטאז כדי לנסות ולהפחית את קיום ההורמון בגוף. לגבי הגנים, לצערנו, הגנים שלנו הם לא משהו שאפשר לשכתב ולכן אין דרך אמיתית לעצור את הגוף שלנו לעשות משהו שהוא בנוי לעשות. אבל כן ניתן לעכב את התוצאות בעזרת שמפואים יעודיים, מברשת עדינה יותר ושינוי משמעותי בתזונה. מה גם שהכרטיסים לטורקיה במחירי רצפה ותמיד תוכל ללכת ולבקר שם איזה דוקטור מדופלם שיחזיר את השנים אחורה.

 

אין אונות

בגיל מסוים, החייל שלנו מעדיף לעמוד נוח. כ-74% מהגברים יתחילו להרגיש שינוי בתחום הזה בין הגילאים 53-59. אך כ-50% מהגברים ידווחו על רמה כזו או אחרת של אימפוטנציה כבר בגיל 40. כאשר אתה פוקד על החייל שלך לעמוד דום והוא מהצד שלו, מסרב פקודה זה יכול לנבוע מכמה סיבות.

 

שינויים הורמונליים

שילוב של ירידה בייצור של 2 הורמונים הוא האחראי לירידה בחשק ובתפקוד המיני אצל גברים. הידוע ביותר הוא הטסטוסטרון, הלא הוא ההורמון הגברי, והשני הוא הפרולקטין, שהוא הורמון הקשור בתהליכי רבייה תקינים בגוף. כאשר יש ירידה באחד או 2 מההורמונים האלה נפגם הליבידו והחשק המיני יורד באופן משמעותי.

 

טרשת עורקים

טרשת העורקים היא מחלה נפוצה בקרב גברים בגיל העמידה בה פלאק מצטבר על דפנות העורקים שלנו וכתוצאה מהצטברות הפלאק בעורקים, הדם נע בצורה איטית הרבה יותר בגופינו בכלל, ולחלקים “רחוקים” כמו איזור החלציים בפרט.

 

מה עושים עם זה?

בואו, אנחנו לא ילדים. כל אחד מאיתנו כבר נהנה מלילה סוער עם חברו הטוב ביותר של הגבר, ויאגרה .כיום התווספו שחקני חיזוק שעושים מהפך אמיתי בעולם הזה כמו קמגרה, סיאליס ולויטרה. שהם פתרונות טבעיים יותר מהויאגרה הקלאסית. כדורים להחזרת האונות הם האקטיביים ביותר בכל הנוגע לבעיות באין אונות, ואין בהם בושה כלל. יכולת התפקוד שלכם תפתיע גם אתכם אם תאזרו אומץ, ותדעו לשלב נכונה את הכדור בחייכם.

 

מבנה הגוף

אתה לא מה שהיית פעם. אתה כבר לא הנער בן ה-18 שיכל לתקוע מגש וחצי פיצה בבריכה ועדיין להישאר עם כל קובייה במקום, וזו לא אשמתך. כרס הבירה מצטרפת לחיים שלנו בגיל העמידה ממספר סיבות פיזיות שקורות בגוף שלנו ככל שהוא מתבגר. אז מה הן ומה עושים איתן?

 

שינוי במטבוליזם

כשאנחנו מתבגרים, האיברים שלנו מתבגרים יחד איתנו ו”מתעייפים מהחיים” בדיוק כמונו. כתוצאה מההתעייפות הזאת חילוף החומרים בגוף שלנו מאט באופן משמעותי וגורם לשומנים והסוכרים שאנחנו מנשנשים להידבק אלינו, במקום להחליק מיד החוצה כפי שהתרגלנו בצעירותנו.

 

ירידה בטסטוסטרון

ירידה בטסטוסטרון תורמת גם היא לא מעט לכרס הבירה שלך, כאשר אנחנו מתבגרים, כחלק טבעי מגיל העמידה, אנחנו מתחילים לייצר פחות טסטוסטרון ובכך הגוף שלנו מייצר תאי שומן בצורה מוגברת באזור הבטן, מה שגורם לעלייה במשקל להתרכז באזור הבטן וליצור את הכרס הארורה

 

מה עושים עם זה?

כמו בכל גיל, הפתרון לעודף המשקל הוא שינוי משמעותי באורח החיים. התחילו בדיאטה קלילה, שתחמירו ככל שהזמן עובר לדיאטה קפדנית יותר והתחילו לעשות ספורט באופן הדרגתי. אל תשכחו, אף אחד מעולם לא ראה תוצאות מחוסר התמדה. כדי להגדיל את רמת הטסטוסטרון ניתן לעשות לא מעט דברים שיתרמו להורמון לחזור לגופכם. נסו לשנות את התזונה שלכם לתזונה המתרכזת בחלבונים, שומנים ופחמימות והקפידו להרים משקולות ולהתאמן באופן קבוע. ניתן להוסיף גם תוספי תזונה על בסיס ויטמין D שיעודדו גם הם את ייצור הטסטוסטרון.

 

כאבים בפרקים

כן, זה לא רק אתה, גם אנחנו מרגישים בני 80 כשאנחנו מתיישבים על הספה באנחה כבדה. ואולי זה בגלל ש”נחלדנו” ואנחנו כבר לא מתרוצצים כמו בימי הזוהר שלנו ומפעילים את הגוף באפן קבוע, אלא יושבים מול מחשב ומקבלים צורה של כיסא משרדי, אבל מה בגופינו אחראי לכאבי הפרקים, ומה אפשר לעשות עם זה? הכירו את הסחוס. כמו כל מרכיב אחר בגוף שלנו, גם הסחוס נשחק. הסחוס הוא החומר הגמיש שנמצא בין הפרקים שלנו בכל הגוף וגורם לפרקים לנוע בחופשיות וללא כאב. כאשר אנחנו מתבגרים, הסחוס נשחק בין הפרקים שלנו במספר מקומות עיקריים כמו הברכיים, עמוד השדרה והכתפיים, מה שהופך כל משימה לקצת יותר קשה.

 

מה עושים עם זה?

אפשר להקל על כאבי הפרקים בעזרת טיפול פיזיותרפי אדוק. ישנם מספר תרגילים שתלמדו בטיפול פיזיותרפי כמו תרגילים ליציבה נכונה, תרגילים יום יומיים להקלה בכאבים ותרגילים לחיזוק השרירים התומכים.

גבר בגיל העמידה - כל השינויים בגוף שחובה שתכירו
גבר בגיל העמידה – כל השינויים בגוף שחובה שתכירו

 

לסיכום

הזמן, כטבעו, עושה את שלו. עם הזמן השיער שלנו מתחיל לחלוף עם הרוח, מבנה הגוף שלנו מתחיל להידלדל ואנחנו מתחילים לצבור משקל באופן מעריכי. אנחנו כבר לא מצליחים להגיע לזקפה כמו בימינו הצעירים והכאבים לא חודלים להזכיר לנו שאנחנו כבר לא הבחור הצעיר שהיינו. אבל תמיד יש מה לעשות כדי אולי לא לעצור את השעון לחלוטין, אבל לגמרי להאט אותו משמעותית.

המאמר מעניין? שתפו בקליק

רוצים לדבר עם מומחה ?