ויאגרה – האם התרופה חוקית?

ויאגרה, הגלולה הכחולה הקטנה המפורסמת, היא הדבר החם והמדובר ביותר מאז כניסתה לשוק בשנת 1998. ויאגרה היא תרופה המשמשת לטיפול באימפוטנציה גברית, המכונה גם הפרעות זיקפה, והיא התרופה הפופולרית, המבוקשת והנרכשת ביותר למצב זה. בעוד שהתרופה חוקית במדינות רבות, כולל ישראל כמובן, עדיין יש מקומות שבהם היא מוגבלת או אפילו לא חוקית.

 

מי היא הויאגרה?

ויאגרה היא תרופת מרשם, כלומר יש אפשרות לרכוש אותה בבתי המרקחת ברחבי הארץ. מנגנון התרופה עובד על ידי הגברת זרימת הדם לפין, הזרימה המוגברת הזו מאפשרת לחץ על דפנות כלי הדם בפין, מה שמוביל לקבלת זקפה איכותית, חזקה וקשה התרופה זמינה בשלוש מנות: 25 מ”ג, 50 מ”ג ו-100 מ”ג

 

חייבת במרשם

ויאגרה, התרופה המוכרת לבעיות זיקפה, היא תרופת מרשם שהיא חוקית במדינות רבות אבות בעולם וכמובן כפי שהובהר כבר בתחילת המאמר – היא לגמריי חוקית לרכישה ונטילה בישראל! עם זאת, חשוב לציין כי קיימות מגבלות על השימוש בתרופה זו, והיא אינה זמינה ללא מרשם רופא.

 

גדולי המוחות

ויאגרה פותחה לראשונה על ידי חברת התרופות פייזר בסוף שנות ה-90. אולי תופתעו לשמוע אבל התרופה התגלתה במקרה! המדענים ניסו למצוא פיתרון לבעיות לב וכלי דם. לאחר ניסויים קליניים נרחבים, התרופה אושרה לשימוש בארצות הברית בשנת 1998 ובאירופה בשנת 1999. היא זמינה כעת ביותר מ-100 מדינות ברחבי העולם, והיא אחת התרופות הנפוצות ביותר עבור הפרעות ובעיות זיקפה.

 

איך זה עובד?

ויאגרה פועלת על ידי הגברת זרימת הדם לפין מה שמאפשר קבלת זקפה במהלך גירוי מיני. היא עוזרת גם להרפות את השרירים באיבר המין מה שיד משמעית מגביר את הסבירות לקבל זקפה וגם לשמור עליה לכל אורך האקט. ויאגרה נלקחת בדרך כלל לפי הצורך, בערך שעה לפני פעילות מינית. השפעות התרופה יכולות להימשך עד 4 שעות, אם כי חשוב לציין שההשפעות יכולות להשתנות מאדם לאדם, לכן יש לנסות מינונים שונים בכדי למצוא את הכמות המושלמת.

 

הרבה דגים בים

כמו כן, חשוב לציין כי ויאגרה אינה התרופה היחידה המשמשת לטיפול בהפרעות זיקפה;  ישנן מספר תרופות אחרות זמינות, הן במרשם והן ללא מרשם. ברשימת התרופות האלו תוכלו למצוא סיאליס, לויטרה, קמגרה, סופר און ועוד. בנוסף, ישנם מספר טיפולים זמינים עבור הפרעות זיקפה שאינם כרוכים בתרופות, כגון ייעוץ פסיכולוגי, שינויים באורח החיים ומשאבות פין.

פחות בקטע של רופאים?

יש לא מעט גברים אשר מעדיפים להמנע ככל הניתן ממפגשים עם רופאים, בין אם מדובר בחוסר נוחות, מבוכה, עיסוקים שונים מה שמובלים לחוסר זמן או אפילו אם מדובר בהדחקה או התעצלות – הכל מובן ומקובל. בשבילכם יש פתרון מצוין לא פחות – ויאגרה גנרית. זוהי תרופה אזר מכילה את אותם המרכיבים והחומרים הפעילים כמו בויאגרה המקורית, רק שהיא בעלת שם שונה וזמינה ללא מרשם ברחבי האינטרנט.

 

תרופות לא חוקיות?

תרופות ותוספי מזון הם חלק מחיי היומיום של אנשים רבים במשך מאות שנים, אבל חשוב לדעת את ההבדל בין תרופות חוקיות לאלו שאינן. הכרת ההבדל בין תרופות חוקיות לתרופות שאינן חוקיות, חיונית לכל מי שמשתמש בהן, ולכל מי שעלול לבוא איתן במגע.

 

תווית ופרטים מזהים

כאשר מדובר בזיהוי של תרופה ספציפית שאתם מכירים ורוצים לדעת אם היא חוקית או לא, ישנן מספר דרכים לעשות זאת. הדרך הנפוצה ביותר היא להסתכל על התוויות על התרופות. לתרופות חוקיות רבות תהיה תווית המציינת שהן מאושרות על ידי משרד הבריאות, כמו גם מידע אחר על התרופה. הדבר בדרך כלל אינדיקטור טוב לכך שהתרופה חוקית.

 

תופעות לוואי זה הכרחי

חשוב גם להיות מודעים לאזהרות כלשהן על התווית של התרופה. אזהרה יכולה להצביע על כך שהתרופה אינה בטוחה לאנשים מסוימים או שיש לה תופעות לוואי מסוימות. אם לתרופה אין אזהרות כלשהן על התווית שלה, סביר להניח שהיא לא חוקית. לא יתכן שקיימת תרופה עם אפס תופעות לוואי או לחילופין, תרופה שמתאים בדיוק לכולם.

 

לא להתעצל לגגל

בנוסף לתוויות, חשוב גם לעשות מחקר על תרופה לפני נטילתה. הדבר יכול לכלול קריאת ביקורות, חיפוש מידע באינטרנט ושיחה עם רוקח או רופא. מחקר קטן שכזה יכול לתת לכם מושג לגבי הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים הקשורים לתרופה.

 

נקודה חשובה

חשוב לזכור שגם אם תרופה חוקית, זה לא בהכרח אומר שהיא בטוחה לנטילתה. תרופות חוקיות רבות עלולות להיות מסוכנות אם הן נלקחות בכמויות גדולות או בשילוב עם תרופות אחרות ללא פיקוח או הוראה של רופא. בדיוק מהסיבה הזו חשוב לדבר עם רופא או רוקח אם יש לך שאלות או חששות לגבי תרופה לפני נטילתה.

ויאגרה - האם התרופה חוקית
ויאגרה – האם התרופה חוקית

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, ויאגרה היא תרופת מרשם חוקית המשמשת לטיפול בהפרעות זיקפה. חשוב לציין כי יש ליטול אותה רק לפי הוראות הרופא או לחילופין לפי הנוראית על המוצר עצמו ואין ליטול אותה במינונים גדולים מהמומלץ. בנוסף, חשוב להיות מודעים לחיקויים וזיופים שמתרוצצים בשוק וגם לכך שויאגרה אינה זמינה ללא מרשם בכל המדינות, וכי ישנם מספר טיפולים אחרים הזמינים להפרעות זיקפה אשר ניתנים להשגה באתרים רבים וללא מרשם.

המאמר מעניין? שתפו בקליק

רוצים לדבר עם מומחה ?