למי אסור לקחת ויאגרה

ויאגרה הפכה עם השנים לפתרון יעיל, פשוט, וזמין לבעיית האין אונות התוקפת לעיתים את בני המין הגברי. יחד עם השיח הפתוח בנושא מיניות בריאה, גם הבושה סביב הנושא החלה להתפוגג, והיום כבר אפשר להשיג ויאגרה ותחליפי ויאגרה בקלות.

אך למי אסור לקחת ויאגרה? במאמר שלפניכם נסקור את השפעות התרופה, הסיכונים, למי אסור השימוש בתכלית האיסור ולמי מדובר בעניין גבולי הדורש רק השגחה ותשומת לב, ועוד…

 

למה לי ויאגרה עכשיו?

ויאגרה היא תרופה המיוצרת על ידי חברת פייזר (כן כן, אלו מהחיסונים). היא הגיחה לעולם ב-1998, ומאז ועד היום מסייעת בבעיות אין אונות וזקפה לגברים בכל רחבי העולם.

הוויאגרה לרוב בטוחה ואף מומלצת לשימוש, אך ישנם מספר מקרים של מחלות רקע או בעיות רפואיות שבשילוב עם הוויאגרה עלולות לפגוע בבריאות המשתמש ואף להוביל למוות. לכן, חובה לפני נטילת התרופה להתייעץ עם רופא המשפחה, שידע לייעץ ולהגיד בדיוק האם מתאימה לכם התרופה, מה המינון המתאים, וכו’.

 

ויאגרה – ממה היא עשויה ואיך היא פועלת?

סילדנאפיל. נכון, זה נשמע קצת כמו “פילנפיל”, הדמות החמודה מפו הדב, אבל לא – מדובר בחומר הפעיל הנמצא במרוכז בוויאגרה, ומה שהוא עושה זה לווסת את הזרימה של הדם אל עבר איבר המין. במצב זה, קל יותר להגיע לזקפה, ולהישאר בה לאורך זמן מוגבר יותר מהרגיל.

בעיות בריאות שונות, או סתם סימני הגיל, עלולים לפגום ביכולות של הגבר להגיע לזקפה ולהחזיקה, וכאן בדיוק נכנסת הוויאגרה לתמונה, ממש כתרופת פלא שמאז שנות התשעים משפרת את חיי המין של מיליוני גברים והפרטנריות או הפרטנרים שלהם.

 

אז למי אסור לקחת ויאגרה?

קודם כל נציין שיש אפשרות ליטול ויאגרה ללא מרשם רופא! אבל כדאי להתייעץ עם הרופא והוא יודע בדיוק להתאים את המרשם למטופל, למצב בריאותו, למחלות הרקע, להיסטוריה המשפחתית, וכו’ וכו’. אנשים להם אסור לקחת ויאגרה הם לפני הכול – כל מי שאלרגי לחומר הפעיל שבתרופה. זה בסיסי.

דבר שני, מכיוון שהתרופה משפיע על כלי הדם ולחץ הדם, היא אינה מומלצת לצריכה לבעלי מחלות לב. גברים הנוטלים באופן קבוע תרופות ממשפחת הניטראטים – תרופות המרחיבות את כלי הדם ומיועדות לרוב לטיפול במקרים של תעוקת חזה ואי ספיקת לב קשה, אסורים בשימוש בויאגרה. אם אתם סובלים ממחלות כבד – עדיף להתרחק מהוויאגרה.

 

תופעות לוואי

אחרי שהבנו למי אסור בהחלט לצרוך ויאגרה, נעבור לתופעות הלוואי (באמת מעטות) שעלולות להופיע יחד עם השימוש בתרופה, אך נדגיש שמעבר לקבוצת הסיכון שציינו כאן קודם, התרופה בטוחה לחלוטין לשימוש. מחקרים רבים הוכיחו שגם שימוש ממושך וקבוע הוא בטוח לגמרי. ובכל זאת, נדגיש שחלק מהמשתמשים דיווחו על כאבי ראש מזדמנים שלרוב חלפו מעצמם.

עוד תופעת לוואי, אך מעט יותר נדירה, היא הסמקת יתר. בכל זאת, בכלי דם עסקינן כאן, ולפעמים עולה להם (ולנו) לראש. תופעות לוואי הדורשות דיווח מיידי לרופא וטיפול תואם הן פריחה, העלולה להיגרם מאלרגיה, גירויים בעיניים, נוכחות של דם בשתן, עילפון, ישנוניות, צלצולים באוזניים, ופרכוסים. אם המשתמש חובה זקפה ממושכת של יותר מארבע שעות יש לפנות מיד לרופא או לחדר מיון. אין להתמהמה.

 

שילוב ויאגרה עם תרופות אחרות

מעבר למצבים רפואיים ברורים בהם אסורה נטילת התרופה, ישנם מקרים בהם גם תרופות אחרות אותן נוטל המטופל ישפיעו או ימנעו ממנו לחלוטין את השימוש בוויאגרה. את משפחת הניטראטים כבר ציינו, אז נציין כאן כמה שערבוב שלהן עם הוויאגרה יכול לפגום ביעילות של שתיהן. תרופות המעכבות אנזימים של הכבד, כמו אריתרומיצין, קטוקונאזול ופלוקונאזול ישבשו לרוב את השפעת הוויאגרה אם יינטלו יחד.

תרופות מסוימות לטיפול באיידס גם הן אינם מומלצות לשילוב. לנוטלים תרופות ממשפחת חוסמי האלפא, המטפלות בלחץ דם וערמונית מוגדלת, מותר ליטול ויאגרה, אך רק בהפרש של ארבע שעות לפחות בין תרופה אחת לתרופה אחרת, ובמינונים קטנים יותר.

 

ויאגרה ללא מרשם

מי שנמנע ממנו השימוש בוויאגרה עקב מצב רפואי כזה או אחר עלול לפנות לגורמים מפוקפקים בניסיון לחפש תחליפים לא חוקיים וללא מרשם רופא. אנחנו ממליצים, כמו עם כל תרופה, בעצם, לא לקחת שום דבר שלא הרופא שלכם רשם לכם. אין לנו איך לדעת כיצד הדבר ישפיע, וחבל מאוד לשחק עם הבריאות שלנו.

למחפשים בכל זאת פתרונות נגיד שישנם תוספי תזונה שונים המבוססים על חומרים טבעיים בלבד (!) היכולים לסייע בבעיית האין אונות. תוספים אלו הינם טבעיים ובטוחים לשימוש ולצריכה גם ללא מרשם רופא, רק חפשו עליהם את האישור של משרד הבריאות. כך או כך נמליץ תמיד לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש. בכל זאת.

למי אסור לקחת ויאגרה
למי אסור לקחת ויאגרה

 

נפטרים מהסטיגמה

שיח בריא ופתוח סביב המיניות שלנו הוא דבר חשוב ונחוץ, שרק ישפר את חיינו. בין אם זה עם הפרטנר או הפרטנרית, ובין אם הרופא. אין ממה להתבייש – מרבית מהגברים יסבלו בשלב זה או אחר בחייהם מבעיות זקפה ואימפוטנציה, לא מדובר באשמתו של אף אחד, לא עשיתם שום דבר, ואין סיבה שתחיו בבושה. הכל לגמרי בסדר. ומעבר לכך שהכל בסדר- יש פתרון, הוא קל פשוט ויעיל, והוא במרחק שיחה עם הרופא.

נאחל לכם להחזיר את האון שלכם, וליהנות כמו פעם (או אפילו יותר!) מחיי מין מספקים וטובים, בכל גיל.

המאמר מעניין? שתפו בקליק

רוצים לדבר עם מומחה ?