איזה חומר יש בויאגרה?

אנחנו בטח לא צריכים לספר לכם שויאגרה היא תרופת מרשם פופולרית המשמשת לטיפול בהפרעות זיקפה. הויאגרה מכילה מעכב פוספודיאסטראז מסוג 5 (PDE5), מה שהמעכב הזה בויאגרה הוא שעוזר להרפות את השרירים ולהגביר את זרימת הדם לאזורים מסוימים בגוף. החומר הפעיל בויאגרה הוא סילדנפיל.

 

איזה חומר יש בויאגרה
איזה חומר יש בויאגרה

 

אם אתם בקטע של פרטים

סילדנפיל היא תרכובת כימית השייכת לקבוצת תרופות הידועות כמעכבי פוספודיאסטראז (PDE) מסוג 5. סוג זה של תרופות פועל על ידי חסימת פעולתו של אנזים בשם PDE5, שאחראי לפירוק חומר הנקרא גואנוזין מונופוספט מחזורי, הוא זה שעוזר להרפות את השרירים בפין ומגביר את זרימת הדם. כאשר PDE5 חסום, רמות הגואנוזין עולות, מה שמאפשר ליותר דם לזרום אל איבר המין, וכתוצאה מכך לזקפה.

 

מה זה בכלל חומר פעיל?

חומרים פעילים הם המרכיבים העיקריים של תרופות, והם חיוניים כדי שהתרופות יפעלו. בלעדיהם, התרופות לא היו מסוגלות לעשות את עבודתן.חומרים פעילים הם בדרך כלל המרכיבים הכימיים או הביולוגיים של תרופה המספקים את השפעתה הטיפולית. במילים אחרות, הם חלקי התרופה שאחראים על פעילותה הטיפולית. ניתן למצוא אותם במגוון צורות, כגון מוצקים, נוזלים, שמנים וג’לים.

 

למה יש צורך בהם?

יש צורך בחומרים פעילים בתרופות כי הם מוודאים שהתרופה יעילה ועובדת. ללא החומרים הפעילים, התרופה לא הייתה מסוגלת לעשות את עבודתה. החומרים הפעילים נדרשים גם כדי לוודא שהתרופה יעילה במינון הנכון ובדרך הנכונה. נדבר חשוב כי יותר מדי או מעט מדי מהחומר הפעיל עלול להזיק.

 

חיי מדף ארוכים

יש צורך גם בחומרים פעילים על מנת לוודא שהתרופה יציבה ולא תתפרק עם הזמן. הדבר חשוב במיוחד כאשר מדובר בתרופות שצריכות להישמר לאורך זמן, כמו אנטיביוטיקה. ללא חומרים פעילים, התרופה לא תוכל להחזיק מעמד זמן רב. חומרים פעילים נחוצים לאספקת התרופה. ניתן להשתמש בחומרים פעילים שונים כדי לוודא שהתרופה נספגת בגוף בצורה היעילה ביותר. הדבר חשוב כי הוא מבטיח שהתרופה יעילה וניתן להשתמש בה בבטחה.

 

שלל יתרונות

החומרים הפעילים אחראים לוודא שהתרופה מיוצרת בצורה הנכונה ובכמויות הנכונות. ללא חומרים פעילים, לא ניתן היה לייצר את התרופה בצורה הנכונה. חומרים פעילים חיוניים לייצור וליעילות של תרופות. בלעדיהם, התרופות לא היו מסוגלות לעשות את עבודתן. הם גם חשובים כדי לוודא שהתרופה בטוחה, יעילה ויציבה לאורך זמן. כל הגורמים הללו נחוצים לשימוש בטוח ויעיל בתרופות.

 

מינונים שונים של חומר פעיל

החזרה לויאגרה – חשוב להבין כי ישנן מספר עוצמות שונות של סילדנפיל זמינות, כולל 25, 50 ו-100 מיליגרם (מ”ג). המינון ההתחלתי המומלץ של סילדנפיל הוא 50 מ”ג שנלקח לפי הצורך, כשעה לפני הפעילות המינית. בהתאם ליעילות ולסבילות, ניתן להתאים את המינון עד למקסימום של 100 מ”ג או עד 25 מ”ג.

למאמר בנושא מינוני ויאגרה לחצו כאן >>>

 

עקבו אחר ההוראות

חשוב ליטול סילדנפיל בדיוק כפי שנקבע על ידי הרופא. נטילת יותר מדי יכולה להגביר את הסיכון לתופעות לוואי, כגון כאבי ראש, שינויים בראייה ופריאפיזם (זקפה כואבת הנמשכת יותר מ-4 שעות). במקרים נדירים, סילדנפיל יכול גם לגרום לירידה פתאומית באיכות הראייה ואף לאובדנה.

 

קיים רק בויאגרה?

כאמור, החומר הפעיל הקיים בויאגרה הוא סילדנפיל, שהוא מעכב פוספודיאסטראז מסוג 5. תרופה זו משמשת בעיקר לטיפול בהפרעות זיקפה ואף עבור יתר לחץ דם ריאתי. תרופות נוספות בהן ניתן למצוא סילדנפיל ציטראט הן סיאליס, לויטרה, סטנדרה וזידנה.

  • סיאליס – המשמש בעיקר לטיפול באימפוטנציה ובסימפטומים של היפרפלזיה שפירה של הערמונית, ייחודי בכך שיש לו זמן מחצית חיים ארוך יותר מאשר מעכבי PDE5 אחרים, מה שמאפשר גמישות רבה יותר בתזמון הפעילות המינית.
  • לויטרה – המשמש בעיקר לטיפול בהפרעות תפקוד מיני, ייחודי בכך שיש לו זמן מחצית חיים קצר יותר מאשר מעכבי PDE5 אחרים, מה שמאפשר התחלה מהירה יותר של פעולה.
  • סטנדרה – הוא גם מעכב PDE5, המשמש בעיקר לטיפול באימפוטנציה. הוא ייחודי בכך שיש לו התחלה מהירה בהרבה של מעכבי PDE5 אחרים, מה שמאפשר ספונטניות רבה יותר בפעילות מינית.
  • זידנה – הוא יחדיו בכך שיש לו זמן מחצית חיים ארוך בהרבה מאשר מעכבי PDE5 אחרים, מה שמאפשר תקופות ארוכות יותר של פעילות מינית.

 

קיים אצל אחרות

החומר הפעיל הקיים בויאגרה (סילדנפיל ציטראט) ניתן למצוא בארבע תרופות אחרות: סיאליס (טדלפיל), לויטרה (ורדנפיל), סטנדרה (אוונפיל) וזידנה (אודנפיל). לכל אחת מהתרופות הללו תכונות ומאפיינים ייחודיים, המאפשרים טיפול מותאם אישית יותר ב-ED ובמצבים אחרים.

לקטלוג המוצרים של ויאגרה פארם לחצו כאן >>>

 

יש ויאגרה ללא חומר פעיל?

לא, אין ויאגרה ללא מרכיב פעיל. ויאגרה היא תרופה להפרעות זיקפה המכילה מרכיב פעיל בשם סילדנפיל ציטראט. מרכיב פעיל זה הוא מה שנותן לויאגרה את היכולת הייחודית שלה לעזור לגברים להשיג ולשמור על זקפה. ללא החומר הפעיל הזה, ויאגרה לא תהיה יעילה בטיפול בהפרעות זיקפה.

 

אז מה היה לנו כאן?

לסיכום, ויאגרה היא טיפול בטוח ויעיל, אך היא לא מתאימה לכל אחד שלא נדבר על אותם אנשים שאסור להם בתחליט האיסור לקחת ויאגרה. אין ליטול אותה במידה ואתם נוטלים תרופות מסוימות (כגון ניטרטים, חוסמי אלפא או מעכבי פרוטאז) או במידה ואתם בעלי מצבים רפואיים מסוימים (כגון מחלת לב, מחלת כליות או היסטוריה של שבץ מוחי). בנוסף, כמובן שמאד חשוב לדבר עם הרופא שלכם לפני נטילת ויאגרה כדי לוודא שהיא בטוחה עבורכם, כמו שמוטב להיוועץ ברופא לפני נטילת כל תרופה שהיא.

המאמר מעניין? שתפו בקליק

רוצים לדבר עם מומחה ?